بازی بینهایت (The Infinite Game)

یکی از کتابهای محبوب و مورد توجه در حوزه مدیریت، رهبری و بازیهای بیپایان در این حوزه است. این کتاب در واقع برخلاف کتابهای مدیریت سنتی، به شیوهای نوین، بازیهای بیپایان را به عنوان یک مدل جدید برای مدیریت و رهبری مطرح میکند.
سایمون در کتاب “بازی بینهایت” بر این باور است که مدیریت و رهبری باید به شکلی باشد که بتواند در مقابل تحولات و نوسانات بازار و جامعه، توسعه یافته و در جریان بازی بیپایانی که در بازار برقرار است، پایداری داشته باشند. این بازی بیپایان، در مقابل بازیهای محدود و پایان پذیر است که در آنها هدف نهایی و قطعی وجود دارد و پس از رسیدن به آن، بازی پایان مییابد. در بازی بیپایان، هدف نهایی وجود ندارد و بازی همیشگی است.
سایمون سینک در این کتاب خود، با بررسی مثالهای واقعی، به نحوهی اجرای بازی بیپایان در سازمانها و کسبوکارها پرداخته و به شیوههایی برای پیادهسازی آن در سازمانها اشاره کرده است. او بیان میکند که رهبران باید به جای فکر کردن در مورد کسبوکار و سازمان به عنوان یک بازی محدود، آنها را به عنوان یک بازی بیپایان در نظر بگیرند که باید همیشه جاری باشد. برای این کار، رهبران نیاز دارند تا به اهمیت بازه های زمانی بلندمدت و پایداری بیشتر توجه کنند و به جای تمرکز بر برنده شدن، بر روی ساختار و فرایندهای سازمان متمرکز شوند.
او در این کتاب به شیوههایی نیز اشاره کرده است که رهبران میتوانند بازی بیپایان را در سازمانهای خود پیاده کنند. این شیوهها شامل تمرکز بر توسعهینگاه، همکاری، خلاقیت و ارتباطات مؤثر است. با توجه به این شیوهها، سینک به رهبران توصیه میکند که در جهت اجرای بازی بیپایان، از همکاری با دیگران استقبال کنند و به جای فردیبودن، تلاش کنند تا به شکلی تیمی عمل کنند. همچنین، او به رهبران توصیه میکند که برای داشتن وسعت نگاه به مسائل و مشکلات سازمان و بازار، باید به دنبال یادگیری و بهروزرسانی مداوم باشند و خلاقیت و ارتباطات مؤثر را در سازمانهای خود ترویج دهند.
در کل، کتاب”بازی بینهایت” به عنوان یک راهنمای عملی برای رهبران و مدیران، به شیوهای نوین، بازیهای بیپایان را به عنوان یک مدل موثر در مدیریت و رهبری مطرح میکند. به طور کلی، این کتاب برای هر کسی که به دنبال بهبود مدیریت و رهبری در سازمان خود است، بسیار مفید واقع میشود.
درباره نویسنده کتاب (Simon Sinek)

سایمون ممکن است بیشتر به خاطر سخنرانی TED خود در مورد مفهوم WHY، که بیش از 60 میلیون بار دیده شده است، و ویدیوی او در مورد هزاره ها در محل کار شناخته شود، که در هفته اول به 80 میلیون بازدید رسید و صدها میلیون بار بعد از آن بازدید داشت.
او همچنان از طریق کتابهای پرفروش خود، از جمله کتابهای پرفروش جهانی Start with WHY و نیویورک تایمز، Leaders Eat Last و The Infinite Game، و همچنین پادکست خود، A Bit of Optimism، معروف شده است. علاوه بر این، سایمون موسس شرکت “خوشبینی”، یک شرکت یادگیری و توسعه رهبری است، و نوشته های الهامبخش خودی را از طریق مشارکت با Penguin Random House به نام Optimism Press منتشر میکند.
دیدگاه های غیر متعارف و نوآورانه او در مورد کسب و کار و رهبری توجه خوانندگان بین المللی را به خود جلب کرده است و تقریباً در هر صنعت با طیف گسترده ای از رهبران و سازمان ها ملاقات کرده است. او غالباً با شاخههای مختلف نیروهای مسلح ایالات متحده و آژانسهای دولتی ایالات متحده کار میکند و یکی از کارکنان فعال شرکت RAND (یکی از معتبرترین اتاقهای فکر در جهان) است.
سایمون همچنین در هنر و امور غیرانتفاعی یا آنچه که دوست دارد آن را “فعالیتی برای تاثیرگذاری” بنامد، فعال است. در سال 2021، او The Curve را تأسیس کرد که یک گروه متنوع از روسای آینده نگر و مأمورین پلیس متعهد به اصلاح از درون به بیرون هستند. هدف آنها ایجاد زمینه ای برای محافظت از افراد آسیب پذیر و در عین حال پیشبرد چشم اندازی از جهان است که در آن همه مردم احساس کنند عدالت با عزت، برابری و انصاف اجرا می شود.