1- تعیین زمینه گفتگو و القای نقش بهChatGPT:
اول باید موقعیت و پیشزمینه صحبت رو مشخص کنید. مثلاً:
“بهعنوان یک متخصص با تجربه و نوآور در صنعت چاپ……….”
این تعریف باعث میشه که هوش مصنوعی از نقش و تواناییهای موردنیاز خودش آگاه باشه
2- بیان درخواست به ChatGPT:
در مرحله دوم، باید چیزی که میخواهی ChatGPT برات بنویسه را بهش بگی. مثلاً:
” ……..فناوری های جدید این صنعت را بصورت دقیق و با ذکر نمونه های واقعی از دستگاهها و روش های چاپ معرفی کن. ……”
3- تعیین نحوه ارائه نتایج توسط ChatGPT:
در مرحله سوم، باید بهش بگید که دوست دارید متن تولید شده چه تِمی داشته باشه، و اینکه در تولید خروجی چه جزئیاتی را رعایت کنه. مثلاً:
“……. محتوایی که تولید میکنی، با ذکر منابع دقیق گفته بشه. لحن نوشتار حس نزدیکی و ارتباط با خواننده رو ایجاد کنه. از مثالهای واقعی استفاده کن تا خواننده علاقهی بیشتری نشون بده و حتما به خواننده راهکارها و توصیههای عملی برای کسب اطلاعات بیشتر بده………”
4- شفاف سازی بیشتر خواسته ها:
در مرحله چهارم، باید بهش بگی که پس از اینکه این موضوع یا محتوایی که میخواهی رو کامل کرد، چه چیزهای دیگری لازمه بهش اضافه کنه. مثلاً:
” …….. بعد از آماده سازی محتوا، اون را به شکل یک مقاله تنظیم کن. مقاله باید شامل موارد زیر باشه:
– مقدمهای قوی و جذاب برای جلب توجه مخاطب (از قلاب های ترند استفاده کن)
– بدنه مقاله با زیرشاخهها و بخشهای منطقی بیان بشه که به موضوع پرداخته و اطلاعات را مرحلهبهمرحله توضیح بده.
– پایانبندی باید تأثیرگذار و انگیزشی باشه بصورتی که خواننده رو به اقدام دعوت کنه. ……..”
5- بازنویسی متن تولید شده (در صورت نیاز):
وقتی محتوای اولیه آماده شد، شاید لازم باشه متن رو بازنویسی کنی و بهبودش بدی. لذا به ChatGPT بگو:
“………. متن تولید شده را بازنویسی کن، به اینصورت که از زبان ساده و قابل فهم و عامیانه استفاده کن و مثال ها و موقعیت های واقعی رو بگو. جملات پیچیده یا اضافی رو حذف کن و با جملات کوتاه و شفاف جایگزین کن و در پایان اگه نیازه ساختار کلی متن رو برای ایجاد انسجام بیشتر بهبود بده.”
حالا یک نتیجه خوب و قابل ارائه از ChatGPT دریافت می کنی.
خوش بگذره!